HP warranty check – Check the warranty period for HP devices

एचपी डिवाइस की वारंटी स्टेटस चेक करें. जानें कि आप एक्सटेंडेड वारंटी प्लान के साथ वारंटी अवधि को कैसे बढ़ा सकते हैं.
HP warranty check – Check the warranty period for HP devices
3 mins
15-June-2023

Hewlett-Packard (HP) manufactures computing devices and products that are designed to perform efficiently over an extensive period. HP offers a warranty on its products to cover the repair or servicing cost over a period of time. If you are using an HP device, you should check the warranty status of your laptop to utilise the benefits it offers. In this article, we will talk about how to do an HP warranty check and how you can extend the warranty.

What is an HP warranty?

HP is one of the most popular brands in the world that provides high-quality products to its customers. If you own an HP device, you get a one-year warranty on the device.

How to check HP warranty status?

When you own an HP product, you need to do a warranty check to know the coverage status of your device provided by the company. The following procedure will help you to do an HP laptop warranty check:

Step 1:

Open HP's support web page and fill in your country of residence or purchase.

Step 2:

Type the serial number of your device that you will get from the backside of the product.

Step 3:

After filling in the details, click ‘Check warranty’.

After submitting the form, you can check the device's warranty status.

HP warranty check using IMEI number

To check the warranty status of your HP device, use the IMEI number with these steps:

Find the IMEI number

Check the back of the device or find it in the settings menu.

Visit HP website

Go to the HP warranty check page.

Enter IMEI number

Fill in the designated field with given number.

Submit the number

Start the warranty check process.

Review warranty details

Check the coverage period, start and end dates of your warranty coverage.

You can also get protection against any damage caused to your laptop’s charger with the Laptop Charger Insurance.

By following these steps, you can easily check the status of your HP warranty.

HP warranty check using SMS

Here’s how you can check your HP device’s warranty status using SMS:

  • Step 1: Type "Warranty (device serial number)" in a new SMS message.
  • Step 2: Find the serial number on the back of your device or in the device settings.
  • Step 3: Send the SMS to HP warranty check phone number
  • Step 4: Wait for the response from HP to receive the warranty details of your device.

एचपी वारंटी क्या कवर करती है?

एचपी द्वारा उनके एक वर्ष के प्रतिबंधित वारंटी कवरेज के दौरान कवर किए जाने वाले कुछ समस्याएं और नुकसान निम्नलिखित हैं:

  • लैपटॉप की हार्ड ड्राइव और एसएसडी की विफलता.
  • निर्दिष्ट विफलताओं के मामले में लैपटॉप की फिजिकल स्क्रीन.
  • डेस्कटॉप और लैपटॉप के कीबोर्ड.
  • नोटबुक की बैटरी.
  • प्रिंटर में इंक कार्ट्रिज; इंक के घटाने या वारंटी की समाप्ति तक.
  • प्रिंटर हेड; उपयोग की सीमा या वारंटी की समाप्ति तक.

एचपी वारंटी के तहत क्या एक्सक्लूज़न हैं?

एचपी वारंटी आपके एचपी डिवाइस को नुकसान या खराबी से सुरक्षित करने का एक आवश्यक घटक है. लेकिन, वारंटी के तहत विशिष्ट एक्सक्लूज़न हैं, जिनमें शामिल हैं:

  • अनधिकृत मरम्मत या संशोधन के कारण होने वाला नुकसान.
  • एक्सीडेंटल डैमेज, जैसे कि स्पिल या ड्रॉप्स.
  • थर्ड-पार्टी सॉफ्टवेयर या वायरस के कारण होने वाली सॉफ्टवेयर संबंधी समस्याएं.
  • आग या प्राकृतिक आपदाएं.

क्या आप अपनी एचपी वारंटी को बढ़ाने की योजना बना रहे हैं?

अगर आप ऑफिस या पर्सनल उपयोग के लिए एचपी डिवाइस पर काम कर रहे हैं, तो आपको वारंटी अवधि को अपग्रेड करने या बढ़ाने की योजना बनानी होगी. यह किसी भी दुर्घटना के कारण होने वाले वारंटी से होने वाले खर्चों को कवर करेगा. इसलिए, आप अपने डिवाइस के लिए अतिरिक्त कवरेज और वन-टाइम फ्री मेंटेनेंस सेवा प्राप्त करने के लिए एक्सटेंडेड वारंटी का विकल्प चुन सकते हैं.

बजाज फाइनेंस के माध्यम से प्रदान किए जाने वाले लैपटॉप के लिए एक्सटेंडेड वारंटी प्लान

बजाज फाइनेंस इंश्योरेंस मॉल पर उपलब्ध एक्सटेंडेड वारंटी प्लान की मुख्य विशेषताओं में से एक यह है कि यह निर्माता की वारंटी से परे आपके लैपटॉप के लिए कॉम्प्रिहेंसिव कवरेज प्रदान करता है. इसमें एक्सीडेंटल नुकसान के लिए कवरेज शामिल है, जैसे कि क्रैकेड स्क्रीन या लिक्विड स्पिल्स, साथ ही हार्डवेयर और सॉफ्टवेयर फेलियर के लिए कवरेज भी शामिल है.

ये प्लान मामूली शुल्क पर उपलब्ध हैं और 36 महीनों तक की एक्सटेंडेड वारंटी प्रदान करते हैं. आपको बस कुछ पर्सनल विवरण और आपके HP लैपटॉप से संबंधित सभी संबंधित डॉक्यूमेंट प्रदान करने होंगे.

एचपी लैपटॉप वारंटी क्लेम फाइल करने के लिए आवश्यक डॉक्यूमेंट

अगर आपके पास एचपी लैपटॉप है जो अभी भी वारंटी में है, तो आप क्लेम फाइल कर सकते हैं अगर इसमें कोई समस्या होती है. लेकिन, ऐसा करने से पहले, यह सुनिश्चित करें कि प्रोसेस को जितना आसान बनाने के लिए आपके पास सभी आवश्यक डॉक्यूमेंट हैं. एचपी लैपटॉप वारंटी क्लेम फाइल करने के लिए आवश्यक डॉक्यूमेंट और जानकारी निम्नलिखित हैं:

· मोबाइल ऐक्टिवेशन की तारीख चेक करें

  • मूल खरीद रसीद
  • लैपटॉप का सीरियल नंबर
  • वारंटी पॉलिसी की कॉपी
  • समस्या का विवरण
  • संपर्क जानकारी
  • स्वामित्व का प्रमाण
  • क्लेम से संबंधित कोई भी अतिरिक्त डॉक्यूमेंट

कुल मिलाकर, आप अपने डिवाइस की वारंटी स्टेटस निर्धारित करने के लिए मुफ्त में एचपी वारंटी चेक कर सकते हैं. इसे ट्रैक करना अनिवार्य है क्योंकि आप इसकी समाप्ति पर वारंटी को बढ़ा सकते हैं या अपग्रेड कर सकते हैं.
· मोबाइल ऐक्टिवेशन की तारीख चेक करें

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DELL लैपटॉप वारंटी चेक

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सामान्य प्रश्न

क्या HP लैपटॉप वारंटी पॉलिसी HP से रिफर्बिश्ड लैपटॉप पर लागू होती है?

Yes, the HP laptop warranty policy also applies to refurbished laptops. However, it is only valid in the region or country where HP or its authorised service providers offer services for refurbished products.

क्या एचपी अपने सभी उत्पादों पर वारंटी प्रदान करता है?

Yes, every HP product has a warranty for a certain period. It covers the repair or replacement cost of your devices that get damaged during this period.

एचपी वारंटी की अवधि क्या है?

HP provides a warranty on all its products for a limited period. However, the duration of the warranty varies depending on the devices. It provides a standard one-year warranty on its consumer PCs and printers.

एचपी वारंटी क्या कवर करती है?

HP standard warranty covers the failure of hard drives or SSDs. It also covers damages to desktop/laptop screens, keyboard. Additionally, it covers battery of notebooks and printhead and its ink.

मैं एचपी को वारंटी क्लेम कैसे सबमिट करूं?

To submit a warranty claim for your HP laptop, you can follow these simple steps:

  1. Check your warranty: You can check the warranty status online on HP's official website.
  2. Gather documents: You will need to provide the proof of purchase, the laptop's serial number, model number, and a detailed description of the issue you are facing.
  3. Fill out the claim form: You can fill out the online warranty claim form on HP's official website.
  4. Submit the documents: Attach all the required documents and submit it to HP's customer service team.
  5. Wait for the response: After submitting the claim, HP's customer service team will review your claim and get back to you with further instructions.
मैं अपनी वारंटी कैसे चेक करूं?

To check the warranty status of your HP laptop, you can follow these simple steps:

  1. Open HP's official website and go to the warranty check page.
  2. Enter the laptop's serial number or the product number in the search bar.
  3. Click on the "Search" button.
  4. The website will display the warranty status of your laptop along with the expiration date.
एचपी लैपटॉप पर वारंटी कितने समय तक है?

The standard warranty for an HP laptop is one year from the date of purchase. However, HP does offer extended warranty options for an additional fee.

क्या एचपी में 2-वर्ष की वारंटी है?

Yes, HP offers a 2-year warranty option for some of its products. This is usually an extended warranty that needs to be purchased at the time of buying the product.

मैं अपनी HP सीरियल वारंटी कैसे चेक करूं?

You can check your HP laptop's warranty status by going to the HP support website and entering your laptop's serial number. The website will provide you with information on the warranty status, including the start and end date of the warranty period. Alternatively, you can call HP customer support and provide them with your laptop's serial number to get information on your warranty status.

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